Arendus- ja ärimudelid

 

Arendus- ja ärimudelid

    Enne toote müügile panekut peab selle ka valmis tegema. Kuid tänapäeval on ettevõtete projektidesse kaasatud kümneid, kui mitte sadu inimesi ja seepärast on ka palju erinevaid arendusmudeleid, et kõiki arendajaid ka tööga kursis hoida. Mõne näitena siis võiks välja tuua iteratiivse mudeli, mille puhul on tegu samm-sammulise arendusega, kus projekti alguses seatakse tähtajad ja eesmärgid, millega tegeletakse iga iteratsiooni jooksul. Veel tooks välja ka kosemeetodi, milles plaanitakse kogu töö ette ja ei alustata enne uut etappi, kui vana on valmis.
    Ise olen kasutanud tarkvaraarenduse projektis iteratiivset mudelit, kus projekti alguses tegime plaanid, et üle nädal peaks saama teatud asja valmis ja peale antud aega saame kokku ja näitame, millega me kahe nädala jooksul tegelesime ja panime eesmärgi järgmiseks iteratsiooniks.

    Iga ettevõte peab edu saavutamiseks järgima mingit teatud kava, või siis selle ise välja mõtlema, kuid on palju erinevaid ärimudeleid, mis on ettevõtjatele kättesaadavad. Traditsiooniline omandvara, kus tarkvara müüakse koopiahaaval, Tarkvararent, mille kohaselt antakse tarkvara tähtajaliseks kasutamiseks, Freemium mis on tarkvara, mida on võimalik tasuta kasutada, kuid saab ka rohkemate võimaluste jaoks osta.
Näiteks võiks tuua Steami, Origini, Epic Games'i jms mänguplatvormid, mis müüvad mängijatele koopia korraga. Tarkvararendi näiteks võiks tuua voogedastusplatvormid, nt Netflix, kus peab igakuiselt maksma, et nende tarkvara kasutada ja filme vaadata.
 
 
Allikad:
https://wiki.itcollege.ee/index.php/E-ITSPEA_11:_Arendus-_ja_%C3%A4rimudelid
 
 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Tants intellektuaalomandi ümber

INFOÜHISKONNA VISIOON 2020

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini